söndag 30 oktober 2011

Trött & sleten tjej.

Idag jobbade jag heldag.
Började med att släppa ut alla hästarna själv. Som är typ ett 20 tal. Aja, det gick fint.
Klockan 9 kom Jenny & Anna. Klockan 10 var det kund, så jag visade Paradise för dem.
Det blev inte färdigt för en typ 12, då tog jag & mockade stora stallet, efter det vart jag dööööööööööd!
Sen blev det lunch frammåt 2 tiden.

Jenny tog in ungponnyn Windy, hon satt upp lite medan jag longerade henne. Hon fattar inte så mkt men snäll! Efter det tog vi in andra ungponnyn Valencia, det gick bra, gjorde samma sak med henne. Fast sist det var någon som satt på henne var typ i början av sommaren. Men hon var sneeeel heeest!

Efter det tog vi in andra ponnyn Arletta. Jenny tyckte att jag skulle rida henne bara för att hon skulle få någon annan som satt på henne. Arletta är en skimmelponny som är vääääääääldigt känslig, det räcker med att man tänker gångarterna så dansar hon in dem. Mycket lättlärd ponny som hoppar med gryyym stil!

Sedan var det dags för havretime, alla hästar likna galna! men det är ju klart, alla vill ju ha havre... ;p

Arletta


Windy

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar